FAQ
Installatiegarantie zonnepanelen
Waarom tien jaar installatiegarantie?
We hebben vertrouwen in onze producten en installateurs. Daarom kunnen we een langlopende installatiegarantie aanbieden, waarin ons vertrouwen in het product wordt uitbetaald in een systeem dat voor jou de hoogste opbrengst in zonne-energie genereert. Met de installatiegarantie op zonnepanelen verzekeren we je van een systeem dat deugdelijk is geïnstalleerd en elke dag zorgt voor 100% duurzame energie van eigen dak. Daar staan we voor.
Wat valt er onder de installatiegarantie?
In principe valt alles wat direct betrekking heeft op de installatie van het systeem onder de garantie. Voorbeelden zijn een losgeschoten kabelaansluiting of bevestigingsmaterialen, bijvoorbeeld als gevolg van een normale storm.
Wat valt er niet onder de installatiegarantie voor zonnepanelen?
Problemen of defecten die geen directe betrekking hebben op de installatie van zonnepanelen vallen buiten de installatiegarantie. Voorbeelden:
- Een bal op het dak beschadigt de zonnepanelen;
- Het defect komt voort uit eigen werkzaamheden aan het systeem;
- De zonnepanelen zijn op een verkeerde manier schoongemaakt, waardoor de opbrengst van zonnepanelen lager is dan verwacht
Daarnaast kan nog sprake zijn van uitzonderlijke omstandigheden. Ontstaan er complicaties op het dak als gevolg van een tornado, dan valt dit bijvoorbeeld niet onder de installatiegarantie. Overigens geldt hetzelfde voor het merendeel van de polissen bij een opstalverzekering.
Mijn zonnepanelen zijn defect, maar vallen buiten de 10 jaar installatiegarantie. Wat nu?
Naast de installatiegarantie op zonnepanelen heb je bij Soly ook recht op productgarantie. Valt het defect buiten de looptijd van de installatiegarantie, dan kan je afhankelijk van de situatie vaak nog een beroep doen op deze productgarantie. De looptijd van de productgarantie verschilt per type zonnepaneel en aanbieder. Mocht je geen beroep meer kunnen doen op de geldende garanties, dan helpen we je uiteraard nog graag bij het verhelpen van het defect. We zullen je tijdig en transparant informeren over de te verwachten kosten.
De monitoring van mijn zonnepanelen doet het niet. Hoe kan dat?
De opbrengst van je zonnepanelen volg je eenvoudig in onze monitoring app. Het kan gebeuren dat de monitoring app niet werkt. Vaak is dit het geval wanneer je kort geleden bent overgestapt van provider. De omvormer en monitoring app zijn ingeregeld via de internetverbinding met de provider. Wissel je van provider, dan ontvang je een nieuwe router. Vervolgens dien je de omvormer opnieuw te configureren. Wij helpen je daar graag, maar helaas valt dit niet onder de installatiegarantie.